Hunsvotteilua

Hyvää lumista iltapäivää iltaa.

Kävin juuri ulkona (!!) tarkoituksenani kuvailla talvea vielä kun siihen on mahdollisuus. Heti tuulensuojasta pois lähdettyäni kuitenkin huomasin, että takki, jonka vetoketju on rikki, on talvella varsin kehno. Olihan mulla päällä hupparikin, mutta sellaisten vetoketjut nyt on aina ärsyttäviä. Kaulahuivia tai pipoa en ottanut mukaani, sillä mulla oli sisällä kuuma ja tahdoin raitista ilmaa. Pari kuvaa takapihalla otettuani päätin lähteä takaisin sisälle, koska sormethan siinä jäätyivät ja kenkiin meni lunta, eikä mulla ollut sukkia jalassa. Kuvistakaan ei tullut julkaisukelpoisia, koska aivojen inspiraatiolohko ei toiminut noissa valitettavissa, tosin omista päätöksistäni johtuneissa olosuhteissa. Pitäisiköhän mun ottaa Englantiin mukaan hanskat?

Pakkaamisprojekti on jo hyvällä mallilla, tosin yksipuoleista. Lauantaina hankkimani uusi punainen matkalaukku, edeltäjäänsä tilavampi, sisältää yli kymmenen t-paitaa, yhdet housut (joita tulee mukaan todennäköisesti yhteensä neljät, joista yhdet kulkevat päällä), yhdet rintaliivit, muutamat alushousut, yhden pipon sekä yhdet sukat. Aion toki kuljettaa päälläni muutakin kuin housuja. :D Hygieniatavaroita ja sen sellaisia en voikaan pakata ennen lähtöaamua, mutta ajattelin tällä kertaa olla fiksu ja kirjoittaa listan aamulla pakattavista tavaroista. Yleensä unohdan aina jotakin, mitä todennäköisimmin hammasharjan ja -tahnan. Mut tuntien en kuitenkaan luultavasti tule kyseistä listaa kirjoittamaan. Kaiken lisäksi en ole vieläkään nostanut rahaa saati vaihtanut niitä punniksi. Onhan tässä vielä maanantai... Ja Englannissa kurssi on luultavasti parempi kuin täällä.

Yhden asian olen kuitenkin suunnitellut huolella - nimittäin nukkumisaikatauluni! Mun on valitettavasti täytynyt totuttaa itseni hyvin epänormaaliin päivärytmiin, johon kuuluu muun muassa puolelta päivin tai jopa aikaisemmin herääminen, sillä asiat ovat kaivanneet hoitamista. Siitä johtuen olen nyt tahtomattani heräillyt ennen iltapäivää, gah! Onnistuin kuitenkin tänään venyttämään katkonaista untani lähes kolmeen, joten pysyttelen hereillä seuraavan yön, luultavasti iltapäivään tai alkuiltaan asti, jotta nukun huomisen päivän ja illan heräten sitten puolilta öin valmistautumaan. Lentoni lähtee Suomesta kello 8:25, Helsinki-Vantaan lentokentälle ajamiseen tulee varata kahdesta ja puolesta kolmeen tuntia, ja lentokentällä on suotavaa olla paria tuntia ennen koneen lähtöä.

Mua alkoi jostain syystä eilen stressata ihan hirveästi se, jos mua pyydetään turvatarkastuksessa ottamaan korvakoruni pois. Valmistelin sitä varten vastalauseen: "En voi, koska reiät ovat tuoreet ja jos otan korut pois, altistan itseni tulehduksille." Kai se riittää, että tarkastajat näkevät ne?

Näihin tunnelmiin näkemiin ja kuulemiin. Ehkä ennen Englantia, ehkä Englannissa, mutta viimeistään Englannin jälkeen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti