30 biisiä - 05, 06 & 07

05 - A song that reminds you of someone



Dire Straits on merkittävin niistä yhtyeistä, joihin oon tutustunut isäni kautta. Mun isäni kuulostaa aika paljon Mark Knopflerilta ja on erittäin hyvä kitaristi, ja Romeo and Juliet on jäänyt mulle mieleen kappaleena, jota hän on soitellut ja laulellut. Biisillä itsellään on muhun aina rauhoittava vaikutus.


As I remember, your eyes were bluer than robin's eggs... Tämän tyylisen kappaleen luulisi muistuttavan jostakin ikävästä, ja olihan se hetken aikaa kieltämättä sellaista. Diamonds and Rust muistuttaa mua siitä ajasta, kun en pahemmin ollut yhteydessä erääseen mulle hyvin tärkeäksi muodostuneeseen henkilöön lähes vuoteen. En kuitenkaan koskaan saanut häntä pois mielestäni, vaikka tilanne vaikuttikin kaikin puolin epätoivoiselta ja -todennäköiseltä. Näin henkilöstä melko säännöllisin väliajoin unia, joiden jälkeen häntä koskevat tunnelmat moninkertaistuivat ja tarvitsin musiikkia lieventämään sitä hullua olotilaa. Kuukausien hiljaisuuden jälkeen tapahtui mullistava käänne, ja tänä päivänä me ollaan parisuhteessa.

Diamonds and Rustin alkuperäinen esittäjä on Joan Baez, mutta valitsin tähän Blackmore's Nightin version, sillä tykkään siitä eniten. Judas Priestin versio on kylläkin tiettyihin fiiliksiin sopivampi.


06 - A song that reminds you of somewhere



Paikka, josta Sladen Far Far Away mua muistuttaa, on virtuaalinen. Kyseessä on World of Warcraftin maailman, Azerothin pohjoisin maanosa, Northrend. Far Far Awayn kuunteleminen muistuttaa mua aina siitä, kun seikkailin joissakin Northrendin osissa ensimmäistä kertaa. Nuo ajat ovat ehdottomasti yksiä parhaista WoW-muistoistani. Itse asiassa ne kuuluvat jopa kaikkien aikojen parhaiden videopelimuistojeni joukkoon, enkä mää ole vieläkään osannut selittää itselleni, miksi.

07 - A song that reminds you of a certain event



Tämä oli ihan selvä nakki! Hour I oli se kappale, jolla Scorpions aloitti Humanity: Hour I -kiertueensa keikat, mukaan lukien sen ensimmäisen niistä kuudesta keikasta, joilla olen ollut: Miljoonarock 2007.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti