30 biisiä - 08, 09 & 10

08 - A song that you know all the words to



Onhan näitä monia, mutta ajattelin valita vähän erityisemmän tapauksen. Tutustuin Eros Ramazzottiin 7-vuotiaana isäni kautta. Hän osti mulle Ramazzottin albumin Stilelibero, joka ilmestyi niihin aikoihin ja maksoi päälle 120 markkaa. Kuuntelin tuon albumin läpi älyttömän monta kertaa ja etenkin Fuoco nel Fuocon sanat ovat jääneet mieleen, vaikka en tosiaan ole ikinä opiskellut italiaa, enkä ymmärrä 95% koko albumin sanoituksista.

09 - A song that you can dance to


On parempi etten sano tästä tanssimisesta muuta kuin että mun tanssimisekseni luetaan kaikenlainen outo keikkuminen sekä päämäärättömästi pitkin huonetta liiteleminen.



10 - A song that makes you fall asleep


Tämä kappale ei varsinaisesti saa mua nukahtamaan niin kuin otsikointi vaatisi, mutta tähän kuitenkin liittyy nukahtamistarina. Olen kärsinyt korvien soimisesta vuoden 2008 Sauna Open Airista lähtien. Festivaalin jälkeinen viikko oli pahin ja oloni oli melko surkea, sillä kuulin tinnituksen koko ajan ja se häiritsi mua, kun yritin nukkua. Laitoin silloisesta kännykästäni Still Loving Youn soimaan hiljaisella volyymilla, ja sain kuin sainkin nukahdettua, koska pystyin keskittymään johonkin muuhun ääneen kuin vinkumiseen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti